Rescue Diver

At dykke kan være farligt, og det kræver en vis grad af modenhed og ansvar at dykke sikkert. Men selv de mest erfarne dykkere kan komme ud for farlige situationer. Det kan være alt fra at miste sin dykkerpartner til at miste sit udstyr. I sådanne situationer kan det være afgørende at vide, hvordan man skal handle.

Det kan du forvente?

PADI® Rescue Diver-kurset er et af de mest givende kursus ifølge vores kursister. Rescue Diver-kurset vil ændre den måde, du dykker på – på den bedst mulige måde. Få en masse selvtillid ved at udføre redningsøvelser, som makker til en nødstedt, og som et dykker-team. Kurset består af fem kundskabstest og en eksamen. Derudover skal du gennem 10 dykkerscenarier, hvor du både agerer redningsdykkeren og den tilskadekomne.

Hos Københavns Dykkerskole har vores instruktører mange års erfaring som dykkere og som undervisere. De vil guide dig gennem hele processen og sørge for, at du er klar til at håndtere enhver situation, der måtte opstå. Du vil lære, hvordan man forudser farlige situationer, hvordan man håndterer stress og pressede situationer og hvordan man bruger de rigtige redningsmetoder.

Hvad skal du opfylde af krav?

Du skal have gennemgået PADI EFR indenfor de sidste 24 mdr. Kontakt os, hvis du har et førstehjælpsbevis fra en anden udsteder end PADI.

For at blive en Rescue Diver, skal du først opfylde de sundhedsmæssige krav og udfylde en helbredsattest.

Kurset består af fem kundskabstest og en eksamen, og du skal gennem 10 dykkerscenarier.

Hos Københavns Dykkerskole får du også adgang til e-læring, som du skal gennemføre, inden du møder op til kurset. Dette vil give dig en god forståelse af de grundlæggende færdigheder, som du vil lære på kurset.

Er du klar til at tage din dykning til det næste niveau? Book dit Rescue-kursus hos Københavns Dykkerskole i dag og lær, hvordan du kan håndtere enhver situation, der måtte opstå under en dykning.