Marsa Shagra dykkerlejr

Tag med Københavns Dykkerskole på Dykkerferie ved Det Røde Hav. Alt fra tropiske fisk til giganter som forskellige hajer, delfiner, dugonger og nogle gange majestætiske hvalhajer. Nyd et fantastisk husrev med ubegrænset dykning. Tilføj sol, krystalklart hav, smukke rev, og du har vores mest populære dykkerdestinationer.

Rejsen udbydes i et samarbejde med Scuba Travel. Pris fra 10.999 kr.

Marsa Shagra dykkerlejr

Marsa Shagra er en øko-lodge og perfekt l din dykkerrejse l Egypten for dem, der virkelig vil fokusere på dykning. Her bor du lige uden for Marsa Alam i fred og ro direkte på bredden af Det Røde Hav med et fantastisk husrev. Campen har en fantastisk beliggenhed i det sydlige Røde Hav
med et af de smukkeste husrev i regionen, der byder på et rigt marineliv. Revet har været et havreservat i de sidste 30 år og er stadig meget sundt og artsrigt.

Her dykker og snorkler man primært på husrevet, med konceptet ubegrænset dykning uden guide. Så her kan du dykke og snorkle, når du vil, og så meget du vil, hvilket gør din ferie meget fleksibel.

Hvis du vil på bådtur l nogle af de berømte dykkersteder i området, til bydes det dagligt. Al dykning ud over husets udflugtsdykning bookes på stedet.

Dykning

Her dykker man fra land, men det er også muligt at dykke fra en båd mod et ekstra gebyr. Båddykninger en komfortabel og behagelig måde at dykke på, hvor man kommer direkte ned l det fantastiske, farverige ydre rev. Prisen for dyk ud for husrevet bestemmes af, hvilken “zone” du dykker i. Båddyk bookes og betales på stedet.

Det Røde Hav er varmt og behageligt hele året rundt og har normalt meget god sigtbarhed. Her finder du forskellige miljøer, der gør, at Det Røde Hav tilbyder fantastisk dykning for alle dykkere, uanset erfaring eller særlige interesser. I det sydlige Røde Hav dykker man primært på rev, og de dykkersteder, man kan besøge fra Marsa Shagra, er utroligt smukke. Nogle af de mest berømte rev er Elphinstone og Shaab Samadai.

Husrevet ved Marsa Shagra er et af de rigeste på marine liv med fisk og koraller, der trives i bedste velgående, da området har været beskyttet gennem de sidste 20 år. Mange af de mindre almindelige arter i Det Røde Hav kan også findes her. Revet besøges ofte af større pelagiske dyr som delfiner og
mantarokker.

Vælg mellem disse datoer:

• Maj 15-24 Maj 10.999 dkr. inkl. 40 kg baggage – Få pladser
  • Sep 02-11 Sep 11.999 dkr. inkl. 40 kg baggage
  • Nov 13-22 Nov 12.999 dkr. inkl. 40 kg baggage

• Husk, at hos os kan du dykke i op til 6 1/2 dag.
  • Vi har altid min 2 instruktører med på turen.
  • Opgradering til DELUXE Chalet 995,- dkr.
  • Udstyrsleje hjemmefra 995,- dk.
  • PADI Kursus: Begynder, Advanced eller Rescue 2995,- dkr

Inkluderet i pakken:

• Fly: t/r med 1 stop med Nordens største dykker rejseselskab
  • Dansk rejseleder & dykkerinstruktør
  • 7 nætter i Shagra i Royal tent
  • 5 dages ubegrænset dykning på husrevet, kan forlænges
  • 2 guidede dyk på første dykkerdag
  • Alle måltider i Shagra
  • Alle transfers i Egypten
  • Sodavand/vand/kaffe/t
  • Tank & bly
  • Visum til Egypten
  • Bagage 40 kg

Skal du med på vores Gruppe rejse til Marsa Shagra? Glæd dig – det bliver så godt. Kontakt Københavns Dykkerskole for at høre mere – eller book din plads nu hos Scuba Travel.