Om Københavns Dykkerskole

I Københavns Dykkerskole er det vores mål at gøre dykning tilgængelig for alle. Vi dykker primært i weekenden i Københavnsområdet og Nordsjælland med udgangspunkt i lette stranddyk.  Alle vores instruktører er erfarne og arbejder for at skabe de rammer, der giver dig en tryg og god oplevelse med dykning. Vil du se den smukke danske sandstrand fra fiskeperspektiv og måske møde krabben, tangnålen og skrubben så meld dig til et kursus, så vi kan få dig med i vandet.

Thomas Hinge

Master Scuba Diver Trainer

Thomas Hinge er Master Scuba Diver Trainer og underviser begyndere, såvel som de mere øvede, som gerne vil tage specialer. Sammen med sin datter, tog Thomas sit første dykkercertifikat i Thailand og snarligt efter, et tørdragtskursus, så far og datter kunne dykke sammen i Danmark.

​Thomas elsker at uddanne nye dykkere, og se glæden, når eleverne oplever verden under overfladen for første gang. Hvad end det er Lillebælt, Thailand, Rødehavet eller Amagerstrand betyder ikke så meget for Thomas, når han dykker.

​”Selve oplevelsen, med pludselig at se konturen af et vrag, som gik ned for mange år siden, åbne sig op foran en, er alle oplevelserne værd.” siger Thomas Hinge, administrerende direktør i Københavns Dykkerskole.

Louise Lindholm​

IDC Staff Instructor

Louise Lindholm er IDC Staff Instructor og elsker at undervise i opdriftskursus og tørdragtskursus, men ligeså gerne også begynderkursus. Selv tog hun sit første certifikat i Thailand i 2011 og tog resten af sine kursus i Danmark.

”Det, dykning gør for mig er, at det giver mig et rum til at slappe helt af og fokusere mine tanker og bare være til stede, lige der, i vandet, lige nu.”

Louise blev instruktør fordi hun elsker at ligge stille og se på, hvad fiskene laver og hun drømmer om at give eleverne en hobby, som vil give dem mange gode oplevelser, flere år frem i tiden.

Claus Borvang​

IDC Staff Instructor

Claus Borvang er IDC Staff Instructor og elsker at undervise i både herhjemme og i udlandet på vores dykkerejser. Har dykket det mest af verden herunder USA, Zanzibar, Thailand, Maldiverne, Madagaskar, Europa og Egypten

”Jeg er vil med at opleve verden under vandet, et godt dyk føles som terapi for sjælen”

Claus blev instruktør fordi han elsker at videre give sin passion for dykning videre til alle der måtte have lyst til at prøve.

”Der er intet bedre end at se smilet på en elev der har bestået sit første dykkercertifikat ”.

Søren Aabye

Master Instructor

Søren Aabye er Master Instructor og har undervist i dykning siden 2008, efter at han begyndte at dykke i 1996.

Han er en erfaren underviser, der sætter en ære i at hjælpe elever, der har haft en svær start på andre kurser, og som ønsker at give dykning et forsøg. Søren har også skrevet et PADI piratspeciale, som han mener mangler som et sjovt og lærerigt kursus.

For Søren er dykning et frirum, der bedst nydes med gode dykkermakkere og en pølse eller to på grillen.

Charlotte Albrechtsen

PADI Instructor

Charlotte’s dykkeruddannelse, har ført hende vidt omkring I verden fra Galapagos til Papua New Guinea. Her blev Charlotte’s kærlighed til alt, hvad der har med havet at gøre, til et særligt øjeblik I hendes liv.

“Det var i Papua New Guinea, hvor jeg dykkede med en indfødt guide. Vi kom fra to vidt forskellig kulturer, men dér sad vi og beundrede en stor hvirvel af barracudas, på et dyk hvor de andre dykkere var gået op. Han og jeg blev bundet sammen af vores fælles kærlighed til havet”.

Charlotte deler gerne sin viden og glæde ved dykning med andre, og særligt Rescuekursus og Førstehjælpskursus er Charlotte’s specialeområder.

Kim Henriksen

Master Instructor

Kim Henriksen har undervist i rekreativ dykning siden 2010 og i teknisk dykning siden 2014. Det har gjort ham til en endnu bedre dykker og givet ham muligheder for at gennemføre dyk, som de fleste dykkeren kun kan drømme om.

”Man behøver ikke at dykke teknik på alle dyk, men træningen er god for alle og gør dig til en bedre og mere sikker dykker” siger Kim, som elsker at se sine elever flytte egne grænser og blive fortrolige med de tekniske aspekter af dykningen.

Kim er vild med vrag, men også koraller og den ro og afslapning, som dykningen bringer.

”At glide ned gennem vandsøjlen i fuld kontrol, hvor vraget kommer til syne, er noget af det fedeste”, afslutter Kim.